Det stavas effektivitet!

Ok för att uppväga föregående inlägg som fick mig att framstå som en pervers liten tant så tänkte jag informera om vad jag ägnat min lediga dag åt.
Hade satt klockan på 08.00 - kom ur sängen 09.30.
Lyckades trotsa en klarblå himmel och tog mig an det som det faktiskt var meningen att jag skulle göra.
Städa min lägenhet.
Två timmar senare var lyan skinande ren, badrumsskåpet utrensat och sängen bäddad med nyinförskaffade sängkläder.
Styrde således kosan ner mot stan där jag mötte upp med Syrran och Elev-Johan för en lunch på trappan vid kanalen.
Och när vi satt där och filosoferade om livet (nä det gjorde vi inte alls, Johan och Eva pratade sex och jag gjorde mitt bästa för att nonchalera det faktum att Eva faktiskt är min LILLAsyster) så kom Rundan tuffandes förbi.
Rundan är alltså den där helt klart nördiga rundtursbåten som kör runt i kanalen.
Och då kom Eva och jag på att den måste vi så klart åka.
Så det gjorde vi.
Det var soligt, mysigt och till och med lärorikt.
Jag fick till expempel veta att huset som Dennie jobbar i en gång var ett kvinnofängelse eftersom det fanns så många lösaktiga kvinnor i Malmö förr.
(Vad har ändrats undrar jag?)
Och att Malmö betyder Sandhög.
Och att Citytunneln kostar 9 miljarder svkr att bygga.
Och att man kan hyra översta våningen på Turning Torso för 38.000:- för 3 timmar .
(Där framstår de 1000:- jag får betala för Skanörs Båtklubb som peanuts, men det är klart, då där ingår ingen Ramlösa.)

Efter utflykten cyklade jag hem och bakade pizza och målade balkongmöbler (nej självklart inte på samma gång...) samtidigt som jag lyssnade på Sommarpratarna på nätet (hett tips det där, bara att surfa in på P1 hemsida och ladda hem).

Snacka om att ta tillvara på uttrycket Carpe Diem!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0