Men jag får väl bestämma över min kropp själv, eller...?

Kom på en sak som jag gått och funderat på...
När jag och Syrran gick över Gustav igår stod där ett gäng människor med stora banderoller och demonstrerade MOT rätten till abort.
Eftersom vi hade lite bråttom hann vi inte gå fram och prata med dem.
Men det borde vi faktiskt gjort.
För hur kan man år 2008 stå och argumentera mot kvinnans rätt att bestämma över sin egen kropp.

Naturligtvis ska man inte använda abort som preventivmedel, det är ju självklart.
Men om det nu är så att man trots allt råkar bli gravid, fastän det inte riktigt var meningen...
Är det då inte bättre att möjligheten till abort finns?
Jag menar med tanke på hur vår värld ser ut, och hur många barn som far illa, är det då så bra att föda fram fler barn?
Barn som inte ens är önskade?

För att inte tala om våldtäktsoffer.
Är inte truamat som en våldtäkt innebär nog?
Ska den arma person som utsatts för en våldtäkt sedan spendera resten av sitt liv åt att försöka ta hand om det barn som är frukten av den våldshandling personen utsatts för?
För det är ju knappast så att gärningsmannen kommer ställa upp och ta sitt faderliga ansvar...

Bara en liten upprörd tanke så här på kvällskvisten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0