Jag tar Martina med mig i bilen!

Jag har ju gått från tågburen till bilburen till jobbert. 12 mil om dagen avverkas i den lilla Lila!
Och jag ska erkänna att jag är ingert större fan av att köra bil.
Ok tågen var ofta försenade, fullproppade och irriterande i största allmänhet.
Men man hade iallafall möjlighet att läsa, äta och (om man hade tur och vagnen inte var full av skrikande ungar) koppla av en stund innan och efter jobbet.

Nu måste man sitta på helspänn så att någon svenne som inte vet hur blinkersen fungerar mejjar en av vägen .
(Danskar är faktiskt MYCKET bättre på det där med att visa hänsyn på vägarna skall tilläggas.)

Men iallafall, jag utgör en livsfara för mig själv varje gång jag sätter mig i bilen eftersom jag absolut inte kan låta bli att fippla med radion i tid och otid. Så för att jag inte ska köra ihjäl mig själv (och för att även skona mina medtrafikanter) så svängde jag därför inom Stadsbiblioteket och lånade ett gäng Ljudböcker.
Först ut är Martina Haag som med lite uppgiven stämma berättar om småbarnslivets mödor -en perfekt start på dagen för en tös som är trött på singel-livet.



Ännu en anledning att älska Malmö, vi har världens finaste bibliotek!
Ta en eftermiddag och utforska det själva får Ni se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0