Rensa i röran!

Idag skriver jag på försäljningen av min lägenhet (It´s an end of an era...) och nästa vecka lämna jag nycklarna.

Sweet relief!


Vi har så smått börjat röja i vår nya lya för att få ordning på röran innan röran får oordning på oss.

Jag har planer - inte många - men en del. Men jag har insett att det smartaste är att låta saker och ting ta lite tid och inte hetsköpa saker bara för att...
Vi hade tänkt anlita samma målare som i min lägenhet att måla om direkt men vi insåg att det faktiskt är en ganska god idé att provhänga tavlor, hyllor, speglar osv. innan man går igång med målarpenseln. Så har man provat sig fram innan och slipper alla onödiga hål.


Det som skriker mest akut just nu är:

Kontoret.
Jag är ett neat-freak och jag blir GALEN när jag inte får ordning på mina papper. Jag kan inte hålla allt i huvudet så den här oordningen innebär bland annat betalningspåminnelser stup i kvarten. Vilket ger mig ångest.


Kontor som inte ger en ångest...


Sortera igenom min garderob.
Vad har jag?
Vad har jag inte?
Vad kommer jag kunna använda och vilka tighta plagg kommer att göra mig deprimerad om ett par månader?

Det ska fixas på typ torsdag.



Med den här "diskreta" W.I.C´n skulle det vara en Piece of Kaka till och med för min syster att hålla ordning...

Pappsen kommer på onsdag och tittar på avloppet och köksdimern som verkar lite överansträngda.


Det var väl det...


Och så den Lila Racern förstås. Den skulle ju inte dö av lite omsorg den heller...J


Kommentarer
Postat av: lilla A

Ett biblotek av skor!!! Vilken bra idé!!!

2009-08-28 @ 13:00:58
URL: http://lillaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0