Dö-tid!

Jag sitter helt själv i min korridor just nu - jag är inte riktigt klar över vad mina kära co-workers pysslar med.
Här är de iallafall inte.
Och jag har lite dö-tid.
Så jag skriver en lista.
För det är så kul.
Och lite meningslöst...

4 av mina favoritprogram:
- Vänner - vad vore världen utan Vänner
- Nästan alla matlagninsprogram jag kan komma över. Förutom om Lisa Förare Winbladh är med. För då känner jag helt plötsligt för att kasta upp maten istället...
- Cityakuten (jag gillar att kunna slänga mig med medicinska termer på engelska)
- Desperate... för att det är så snaskigt intrigfullt - och det blir bara värre

4 saker jag gjorde i går:
-  Gjorde tre offerter, sammanställde 6 produktpresentationer och skickade iväg en massa produktprover.
-  Ångkokte kyckling, utan en ångkok. Stor kastrull och en metallsil funkade det med!
-  Gick på ett aerbocipass och kände: -Hallå, 80-talet ringde & ville ha sitt träningspass tillbaka.
-  Badade bastu och blev len som en bebirumpa i huden.

4 saker jag ser fram emot:
-  Lunchen. Detoxen går enligt planerna men jag är hungrig!!!
-  Bastu på Kallbadhuset på söndag.
-  Stundande skidresan. På dagen tre veckor kvar. Ge mig sol, öl och puder!
-  Påskhelgen på Grötö. Jag har svår Grötö-abstiens för jämnan nu för tiden.

4 saker jag inte kan undvara i min garderob
- Ok nu ska jag använda ett fullt uttryck så om du har trillat in här och vet med dig at du är lite känslig: Sluta Läs Nu!
Men min "come-f*ck-me-coat. Den är röd, den sitter fantastiskt och något otippat har jag ärvt den av min mamma.
En kappa som funkar perfekt som en pick me up on a rainy day!
- Min skinjacka som jag köpte på Emmaus när jag pluggade i GBG för en si så där tio år sedan. Den håller på att trilla samman men jag tror jag ska lämna in den till en skräddare - hellre än att köpa en ny.
- Converse Chucks. Jag fick mina första Chucks när jag var tio. Och de funkar fortfarande. Här snackar vi tidlös design.
- Min gigantiskt stora Quicksilver-hoodie som jag har snott av ett ex. Den är så VARM och jag är ju alltid sjukt kall (:) så den kan jag inte leva utan. Memories or not!

4 saker på min önskelista:
- Kort guldhalsband med ett litet peacemärke. Jag har en bild i mitt huvud, får se om det finns att få tag i.
- Att Obama ska bli den frälsare vi hoppas så att det kanske blir lite ro i den här sjuka världen.
- Att min hund blir den första mirakel-hunden som lever i typ 40 år så man slipper den där dagen man helst ej vill tänka på...
- En ljusstake från Mateus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0