Slutfimpat!

Ett par stressiga veckor på jobbet har satt sina spår.
Jag har i och för sig varit duktig med träningen.
Men maten har det varti sämre med. Har varken hunnit eller orkat stå och grejja med mat efter jobbet.
Så det har blivit mycket knäckebröd - och popcorn.
Det känns i kroppen.

Det är lite märkligt.
Ju mer man ser till att ta hand om sin kropp, ju mer känns det när man slarvar.
Bakfyllan blir 100 ggr värre, om jag inte får sova ordentligt förvandlas jag till en total zombie och stress sätter igång ångest och oro i hela kroppen.

Nu har det äntligen lugnat ner sig på jobbet.
Och jag ser fram emot att få ta tag i mitt hem, en ledig påsk, nyttig mat och träningspass som släpper lös endorfinerna.
Och så ska jag ägna mig åt min kärlek. Det är den bästa boosten av alla.
Det och så kanske lite vårsol också!

Sen tror jag att det på fullt allvar är dags att fimpa.
Innan har jag tyckt att jag rökt i så små doser så att det inte spelat någon större roll.
Men jag känner mer och mer att den lilla dos jag unnar mig är sjukt onödig.
Bättre att låta bli hetl och hållet.
Jag ska ge det en seriös chans och så får vi se hur det går...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0