Jul-bonanza


Jag blev som en speedad kanin efter tentan i tisdags.
Gick helt banans i köket.
På en eftermiddag slängde jag ihop en sats av världens godaste chokaldkola (termometer is a must),
en plåt polkamaränger (såååååååååå gott) och en sats knäckebröd.
Knäckebröden var lite pilliga (80 minuter är nog riktmärke för en super-bagare) och mina behövde definitivt stå och eftertorka i ugnen. Men när de väl blev klara var de supergoda.

Igår testade jag att göra Ebbas pepparkakor. Även dem var en hit men det blev väldigt många.
La därför ett gäng i en ceollfanpåse och gav tillsammans med en flaska vin till min helgrymma mattelärare (gud tänk om alla lärare visade samma engagemang som han). Det kändes nästan lite skämmigt att komma med julklapp till "fröken" men han blev så himla glad att det faktiskt kvittade.

Så nu är jag med andra ord kittad för svärföräldrarnas ankomst och julen nästa vecka.
Sweet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0