Listat

JA det är kul med listor. Här kommer en lång...

1. Hur gammal är du om fem år? 37 (maj gad).
2. Vem var den sista du träffade? Mina föräldrar.
3. Hur lång är du? 165 cm.
4. Vilken var den senaste film du sett? Pope Joan. Fantastiskt bra film.
5. Vem ringde du senast? Min man.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till min bror, jag föreslog spelkväll.
7. Vad är dagens planer? Äta middag med mina syskon och min familj.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms, jag är absolut ingen telefonperson.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta.
10. När såg du senast din mamma? För en halvtimme sedan.

11. Vilken ögonfärg har du? Blå-grå.
12. När vaknade du idag? 07.45 av kotten.
13. Har du någon gång hittat en katt? Ja, en galen sak som vi tyvärr fick avliva. Den var helt crazy så gud vet vad den stackaren hade varit med om.
14. Vilken är din favoritplats? Hängmattan utanför sommarstugan.
15. Vilken plats föredrar du minst? Bilkö - kvittar var...
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I eller utanför Stockholm eller utomlands. Arbetar med samma sak som idag men förhoppningsvis på en lite högre nivå. Kotten har fått två syskon en A och en T. Så kan vi dra på semester med vår kid-trio: TOA :)
17. Vad skrämde dig som barn? Brandkåren. Jag sov inte på flera veckor efter deras skol-info.
18. Vem fick dig att skratta senast? Kotten. Hans minspel börjar bli otroligt festligt.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej då men jag vet inte var mina gamla plattor har tagit vägen. Jag hade Roxette, Madonna, Sabrina (porrigt) och soundtracket till Pretty Woman. Jag ville väldigt gärna ha "För fet för ett fuck" med Svullo men mamma vägrade. Det fick bli Lambada istället. Ja heregud!
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? I´m a PJ kinda girl.
22. Hur många kuddar har du i sängen? 4 st.
23. Hur många landskap har du bott i? 2.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja har inte alla som druckit sprit någon gång missbedömt läget och fått ratta porslinsbussen en stund?
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota om det går.
26. Är du social? Ja.
27. Vilken är din favoritglass? Polkaglass!
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa med min familj och investera. Sen skulle jag nog ge bort en del till sådana som behöver dem bättre än mig.
29. Tycker du om kinamat? Njae, nä inte särskillt.
30. Tycker du om kaffe? Ja, det gör väl alla småbarnsföräldrar?

31. Vad dricker du till frukost? Kaffe och apelsinjuice.
32. Sover du på någon särskild sida? Vänster (av sängen alltså).
33. Kan du spela poker? Njae.
34. Tycker du om att mysa? Ja men jag är allergisk mot just ordet "mysa". Det används alldeles för mycket.
Ordet "fredagsmys" ger mig klökningar.
35. Är du en beroendemänniska?
Jo en del laster har man väl.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, tre personer faktiskt (midsommarbarn som man är...)
37. Vill du ha barn? Jag vill ha fler. Det är helkul med kottar.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska & danska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej aldrig (peppar peppar...)
40. Föredrar du havet eller en pool? HAVET så klart! Faktum är att jag verkligen Ogillar att bada i en bakterihärd till pool.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Resor och nära och kära. Och god mat!
42. Äger du dyra smycken? Ja mitt namnhalsband är handgjort och var ganska dyrt. Och min vigselring och min morgongåva.
43. Har du någon gång testat narkotika? Två gånger har jag tagit ett bloss på en joint. That´s it.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Det du... Nej allvarligt det var en hemgjord chokladkola.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Min syster och Ella. De är inte kloka någon av dem.
46. Välj ett ärr på din kropp? Ett på mitt finger. Jag hade fått någon genial pysselidé pch skulle dela en plastburk med en kökskniv. Det gick åt he*vete kan man säga.
47. Vad har du för ringsignal? Mr Bojangles med Nina Simone.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Säkert något på mamma och pappas vind.
49. Flirtar du mycket? Ja när andan faller på. Och med min make så ofta jag kan.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? På Maldiverna (nej det är ingen bikinibild).

51. Kan du byta olja på bilen? Ja det kan jag nog om jag behöver. Men pappa hinner alltid först...
52. Har du fått fortkörningsböter? Usch ja. 2500 sura kronor dagen innan julafton för två år sen. Jag retar mig fortfarande.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Parfymen. Riktigt bra, väldigt skruvad och sjukt spännande.
54. Läser du dagstidningen? Ibland läser jag Sydis på helgen.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Elle
56. Dansar du i bilen? Oja. När jag körde till jobbet i DK var det after work i bilen (-sprit) varje fredag. Varje måndag var det karaoke-eftermiddag. Helkul!
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En skiss på en layout till en arbetsansökan.
59. När var du i kyrkan senast? Förra tisdagen, avslutning på babycafé.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0