Spring is in the air

Den här helgen har det varit +grader i Malmö och jag har sett min long lost buddy SOLEN - 2 gånger!!!
Det är belöningen för att man genomlider den slaskiga så kallade Skånska Vintern - vårtecken kommer tidigt!

Helgen har ägnats åt att fira det faktum att jag blivit ett år äldre.
Favoriten PlockePinn i fredags med syrran, maken, E & H samt Baby-A.

Lördagen var ganska lugn med lite förberedelser inför söndagens thékalas.
Vi såg Mello som jag för övrigt tyckte ganska lite om...
Pernilla Wahlgren kändes väldigt mycket som Charlotte Perelli (inte nödvändigtvis en bra sak), Py Bäckman var lite weird i sin Ozzy O-outfit och Peter Jöback hade ett snyggt framträdande men hans röst är fortfarande irriterande.
Men Anna Bergendahl!!! Hon gav mig gåshud. Snacka om att sjunga sig genom rutan.
Även om jag håller med Sydsvenskas recencent om att låten bara kändes till 90% färdig.

På söndagen hade jag thékalas med några mighty fine ladies.
Så mysigt så!
Min mage står fortfarande i 4 hörn efter scones, sandwiches, cupcakes, thé och skumpa (I wish, det var så klart cider men man kan ju alltid låtsas).
Man borde verkligen plocka fram sina champagne-flöjtar oftare på söndageftermiddagarna.

Jag pustar som sagt fortfarande efter eftermiddagens frossa och maken lagar lutfisk med senapsås och potatis.
En rätt som känns helt naturlig den första våriga söndagen i slutet på februari...


Det var visserligen dimmigt när jag körde hem i fredags. Men ljuset var ändå annorlunda. Lite mer hopp om våren kändes det som....


Jag skymtade solen och en delvis blå himmel i lördags morse.
Den försvann i och för sig efter en timme men ändå, VETSKAPEN om att den VARIT där var stor :)


Cupcakes med rosa med frosting som skurit sig något. Jag misstänker ett par droppar citronsaft som jag drog i för smakens skull. Dem blev goda ändå - och enormt söta så klart!


Dukat bord utan gäster...


Dukat borde MED gäster!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0