Vad var det jag sa!?

Min man lider av grav skid-abstinens.
Och det blir ingen skidresa i år.
Då kom han och några kompisar på att de skulle prova att åka skidor i ravinen vid Kopparhatten.
Jag tyckte att det var en synnerligen korkad idé men visste redan på förhand att alla försök att övertala honom att låta bli skulle vara förgäves.
Min man är om möjligt ännu mer envis än vad jag är (vad ska det bli av detta barn kan man ju bara undra!?).
Så i morse packade maken in sig och alla sina skidpryttlar i en kompis bil och begav sig iväg.
Två timmar senare ringde han och berättade att han skurit upp knät och nu var på väg till vårdcentralen i Eslöv.
Själv ligger jag på soffan och funderar på om jag ska fixa en banderoll och sätta upp i hallen innan han kommer hem.
Jag tänkte mig något i stil med:
"Hate to say I told you so!"
eller kanske:
"Skrattar först som skrattar sist..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0