A tribute to the "tax"!

Som gravid till sitt första barn får man många "goda råd". Det vimlar nämligen av självutnämnda barn-experter i den här världen förstår ni!
Ett av de goda råden jag har fått är att inte köpa några kläder till mitt ofödda barn, dels för att det faktiskt finns en risk att det inte kommer något barn, dels för att de växer så fort så man inte behöver så mycket kläder.
Men please, som om det skulle gå att INTE köpa på sig saker till sitt ofödda barn. Personligen tror jag att det är en del av förberedelseprocessen. Om jag köper ett par mini mini små sockor och jag ej längre leker med dockor så bör det gå upp ett ljus om att det faktiskt ska ner en livs levande kotte i de där sockorna så småningom.
Jag går runt och bär på ett riktigt litet karate kid men det känns ändå ganska abstrakt att han om två månader kommer vara en ständig följeslagare till mina tuttar och väcka mig 12 gånger per natt.
Så för att försöka göra det hela lite mer verkligt så slår jag då och då till på baby-items som talar extra starkt till mitt moders-hjärta.
Denna pyjamas från P.O.P var ett sådant plagg.
.
Som en tribute till den finaste hunden som någonsin satt sin tass på denna planet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0