Trompe l'œil

Mitt evighetsprojekt är äntligen avslutat.
Jag började att måla helgen efter nyår - men fick lite felaktiga rekomendationer från en inte så kunnig personal i färgbutiken vilket resultaterade i en rinnig lack som var näst intill omöjlig att få jämn.
Halvvägs in i arbetet blev Birdien sjuk och lusten att måla avtog.

Efter två veckor kände jag mig redo att ge mig i kast med projektet igen.
Då bestämde jag mig för att testa med oljefärg istället.
Resultatet blev mycket bättre, oljefärgen var betydligt lättare att få jämn.
Men trots att jag spenderade 3 år på gymnasiet i en bildsal kunde jag inte minnas att oljefärg tar SÅ lång tid på sig att torka.
Men till SLUT, efter helgen i Stockholm var färgen snustorr. Då återstod problemet att korrigera allt kladd som uppstått av den rinninga lacken. Lyckligtvis fungerade det med vanlig täckfärg. I går kväll var så väggen ÄNTLIGEN färdig. Nu saknas bara lampor till sovrummet, sen kan vi ge oss i kast med hallen och kanske också ettl litet barnrum :)


Kommentarer
Postat av: lilla A

tjusigt värre!!!!!

2010-01-25 @ 18:19:01
URL: http://lillaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0