Alice, polispikén och rejäla skrapmärken

Fick äntligen se Alice i Underlandet igår.
Den motsvarade gott och väl alla förväntningar, Tim Burton är ju helt klart Ko-ko-sagornas mästare :)
Dock hade jag liiite svårt att koncentrera mig.

Stressade som en tok från jobbet för att hinna i tid till Yogan.
I bilen kom jag på en lysande idé och när jag får lysande idéer kan jag verkligen sväva bort och bli något disträ.

Gick på yogan och tack vare djupa meditationsövningar svävade jag bort ytterligare litegrann.

Sätter mig i bilen för att köra hem och då händer följande:
Jag ser en dam med en hund. Börjar tänka på Birdien och blir tokledsen från den ena sekunden till den andra.
(Dessa gravid-hormoner, de tar kål på mig snart!)
Mitt i denna känslostorm missar jag ett vänstersvängsförbud och inser det först i samma stund som jag upptäcker att  jag har en Polispiké bakom mig.
Blir inblinkad med blåljus.
Gråter en skvätt för farbror polisen (alltså denna graviditet, sa jag att den håller på att ta kål på mig?) som låter mig komma undan med ett varnande ord.
(Tack snälla farbror polisen, typ...)

Kör, något skakig, hemmåt. Och missar en högerplikt.
Håller så ledes på att få en bil rätt i sidan.

Nu är liksom bägaren nästan full kan man väl säga.
Men det vore ju synd om jag kom hem utan att den runnit över.
Så jag avslutar drömfärden med att skrapa ena sidan på Den Lila Racern i vårt garage.
Ja men då så - tredje gången gilt.

Var ett sånt paket resten av kvällen att till och med Tim Burton hade svårt att distrahera mig.
Men som en gammal kompis (och nybliven pappa) skrev på FB - det var bara materiella ting som kom till skada och den Tsunami av hormoner som sköljer över en i och med en graviditet är inte alltid så lätta att leva med.
Det tröstade lite!

Kommentarer
Postat av: Josefina

Men stackars så mycket konstigheter på en dag! Det är mer än vad en person mäktar med, särskilt inte en havande. Jag känner igen mig så väl, dessa hormoner gör mig så skör. Började gråta häromdagen hejdlöst för att en busschaufför tutade på mig när jag gick över vägen framför bussen (tänkte att han kunde släppa fram mig, men jag är ju inte så snabb).

Och vilken otur att du lyckas ha polisen i hasorna JUST när du gör en trafiköverträdelse, jag ser aldrig en polis i trafiken. Har haft körkort i tio år och har aldrig blivit stannad vid vägkanten för ens rutinkontroll eller nykterhetskoll.



Förresten sitter jag hemma med otäcka rejäla och relativt regelbundna förvärkar sedan 1,5 dygn tillbaka. Börjar bli rejält trött och sliten efter nästan ingen sömn de senaste nätterna. Men har jag tur så har jag bebis här inom 2-3 dagar i alla fall :)



Lycka till vidare, jag kommer kolla in här och se hur det går!



Josefina

2010-03-05 @ 12:36:50
Postat av: Marie

Men visst är det hemskt när man bara flippar ut över ingenting - jisses, jag känner mig som ett psykfall i mellan åt!



Gud vad spännande att det satt igång, du kanske rent av ligger och krystar ut en liten en just nu!



Jag hoppas att du hör av dig när du orkar, när det är klart, nu är jag superspänd på hur det går! :)



Kram!

2010-03-05 @ 18:51:10
URL: http://anotetomyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0