Sugar Babe

Jag har varit extremt noga med att peela och smörja in min mage under graviditeten.
Med tanke på att magen gått från ett par centimeter till ca 33 kan man ju lätt säga att huden utsatts för en del påfrestningar men än så länge syns inga bristningar... (peppar, peppar...)
Men min skrubb-mani drar ca två burkar sockerskrubb i månaden. Det blir skitdyrt!
Så jag blandade ihop en själv.
Det blev bättre än förväntat och kan verkligen rekomenderas.



Sugar Scrub:
2 dl socker
2 msk olivolja
2 msk flytande honung
2 msk vatten
ett par droppar eterisk olja (finns att köpa i välsorterade Hälsokostaffärer för mellan 60 - 120:-)

Rör ihop samtliga ingredienser (använd samma sked till oljan som till honungen och börja med oljan, då fastnar inte honungen på skeden = mkt smart).
Man kan spä med mer eller mindre vatten beroende på vilken konsistens man föredrar.
Den eteriska oljan ger skrubben en fräsch doft, annars kan den dofta lite "matigt".

Skrubben är färskvara och räcker ca en vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0