En lååååååååååg dag!

I natt sov kotten mellan midnatt och halv sex.
Sweet tyckte jag.
Men han tog igen det idag.
Från det att han bestämde sig för att stiga upp runt klockan nio fram till klockan tio ikväll har han varit all over sin mummy.
Undantaget ett långpromenad ner på stan och tillbaka.
Jag lyckades dess utom sno en tvättid av grannen, jag trodde vi hade tid idag men det var i själva verket i morgon.
Det är ju inte så att man stannar upp och dubbelcheckar när man ÄNTLIGEN har fått sin kotte att komma till ro i vagnen.

Övrig tid idag har annars sett ut som följer:
1. Kotten tjuter för full hals.
2. Mamman försöker trösta genom att amma.
3. Kotten somnar.
4. Mamman pustar ut.
5. Kotten sover en kvart.
6. Kotten vaknar och börjar tjuta igen.
7. Mamman börjar om med att trösta och amma...

Nog för att jag förstod att jag skulle vara bunden till hemmet som småbarnsmamma, men kedjad i soffan, det var mer än vad jag hade räknat med.
Nu ber jag en stilla bön att natten ska bli något lugnare än de senaste 6 timmarna varit...

Kommentarer
Postat av: Josefina

Wow, grattis till det 5,5 h långa "sov-maratonet". Astrid är två månader och har sovit max 4 h i sträck. Men men, man ska ju inte jämföra bebisar så jag ska låta bli :)

Kanske blir han så hungrig dagen efter för att han varit utan mat såpass länge i sträck under natten? Hursomhelst, hoppas att det lugnar sig. Det är jobbigt när bebisarna är så klängiga för man blir HELT låst. Jag minns en dag jag imundiga min lunch i form av kalla pannbiffar på golvet jämte Astrid som satt i babysittern. Det har blivit bättre i alla fall och när omgivningen blir mer intressant kan hon nu sitta själv i babysitter/ligga på golvet och prata med sina mjukisdjur medan jag lagar mat- underbart!



Ha det gott!



Kram Josefina

2010-05-11 @ 08:17:09
Postat av: Marie

Nä vi har ändå haft tur och fått iallafall 2 nätter med 5-6 timmars sammanhängande sömn.

Jag tror mer att det "jobbigaste" har varit omställningen. Från att kunna göra som andan faller på till att behöva planera toalettbesök och frihet är lika med att hinna tömma diskmaskinen under kottens 5-minuter-lur. Men jag tycker att det går bättre för varje dag och ju mer man lär känna varandra!

Håller som bäst på att introducera honom för Bamse. Kalle och de andra i mjukisdjursgänget - ha ha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0