Helg i stugan

Helgen var fantastiskt trevlig och fantastiskt utmattande.
Att dra iväg med en bebbse för första gången tar på krafterna.
Dessutom har Kotten varit på osedvanligt dåligt humör den senaste veckan.
En övergående period helt säkert - men inte mindre tröttande för det.

Men det bjöds på härligt väder, god mat och trevligt sällskap.
Och både tågresan och bilresan hem gick strålande, vilket kändes mycket bra!


Första färjeturen ever. Mitt barn verkar köra på devisen "ju bullrigare dessto bättre.
Både på tåget och färjan sov han som en klubbad säl...


Lisa var så klart på plats!


Morgondimman var helt magisk.
Fördelen med att ha barn är ju att man kommer upp i tid för att hinna se den här typen av skådespel :)



Fåren var på plats i år igen!


Det bjöds på riktig skärgårdsmat.


Den sminkade osanningen om påsarna under mina ögon...


...och den osminkade sanningen om dem samma :)


Kommentarer
Postat av: Josefina

Otto - vilket bedårande namn! Ni verkar haft en härlig helg, jag älskar Göteborgs skärgård och funderar att flytta ut på någon av öarna (bor nu i centrala GBG).

Jag håller med om att resa med en kotte är stressande och jobbigt samtidigt som det är roligt och ett måste för att känna sig lite mer fri.

Astrid har kommit in i en härlig tid med mycket leenden och gurgel - vi börjar verkligen få kontakt! Har du fått något första leende från lille Otto än? Mammahjärtat slår volter när det händer :)

Ha en fin vecka!

2010-05-24 @ 19:29:58
Postat av: Marie

Så du är Göteborgare :)

Jag har spenderat ett par veckor i Göteborgs skärgård varje sommar ända sedan jag var barn.

(Vi har ett släkthus som man har tillgång till 3 veckor varje sommar samt helger på höst och vår).

För förra nyår firade vi ute på ön tillsammans med vänner som bor där året runt.

Vilket underbart lugn säger jag bara, helt annorlunda om man jämför med sommaren (men så går befolkningen också från 100 bofasta på vintern till ett par tusen på sommaren).

De som bor på ön året runt säger att fördelen är just detta, att man kan släppa allt när man tar färjan ut efter jobbet, man får frid i själen och har naturen tätt in på. Nackdelen är att ön saknar mataffär samt att alla vet allt om alla :)

Man får väl ta det goda med det onda antar jag.



Har haft ett par slitiga veckor med min lille gossen. Han har varit extremt missnöjd (dvs skrikigt det mesta av den vakna tiden) och det tär så klart både på honom och mig och maken.

Men det visade sig att han inte har gått upp tillräckligt i vikt så nu ska vi prova med ersättning och se om det blir bättre...!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0