Flytt-kaos

Oj oj oj vad den här veckan bara har flugit iväg. Svärföräldrarna kom i måndags morse och tog Kotten under tiden som maken gick till sitt nya jobb och jag i sällskap av mina föräldrar mötte upp flyttlasset i nya lägenheten.

Vi hyr en bostadsrätt på Söder och har kontrakt på ett år med möjlighet till förlängning. Så som priserna ser ut på lägenheter i Stockholm för tillfället är vi inte så sugna på att köpa och dessutom kanske det är hus och inte lägenhet som står på agendan vid nästa köp. Så för tillfället är detta en lösning som passar oss utmärkt.

Svärföräldrarna har bott hos oss fram till igår så jag har haft hjälp att komma i ordning då maken som sagt befunnit sig på jobbet hela dagarna. Svärfar har fått hålla ögonen på Kotten och då menar jag verkligen hålla ögonen PÅ – non stop! De senaste veckorna har han inte bara börjat krypa utan även resa sig och ta sina första steg. Därför kan jag nu kyssa sköna fikastunder adios och istället koncentrera mig på vad för våghalsigt äventyr Kotten tänker ge sig ut på härnäst.

Jag och svärmor har fokuserat på att få så mycket som möjligt på plats. Och vi lyckades! Frånsett att vi inte fått tillgång till vårt förråd än och därför måste använda vardagsrummet som förråd ett par veckor till. Men i övrigt är vi all set!

Bilder kommer…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0