Att kamouflera med vatten kanske inte är så dumt!

Jag lyssnade på Radio Malmö Hus imorse när jag körde till jobbet.

Programledarna i Morgonpasset på P3 har sommarlov och jag klarar av att höra på vikarien Claudia Gallis röst i... ....typ 2 minuter... Hon är liiiiite gapig!

I alla fall, Radio Malmö Hus måste ju vara världens roligaste radiokanal, på ett lite konstigt sätt.


Idag hade de en gäst, David Åberg, som skulle försöka komma med i Guiness Rekordbok (igen) genom att hålla en timmes lång konsert under vatten. Det förra rekordet var på 0 minuter så utmaningen var väl inte omöjlig om man säger så.

Min spontana tanke var att han gör det för att få lite publicitet för sin egenkomponerade musik. Detta var han nämligen mycket noga med att påpeka, att det var hans egen musik han skulle spela.

Och snälla Radio Malmö Hus lät naturligtvis Davis framföra ett av sina alster.
Det var så dåligt att det tårades i ögonen. Det lät ungefär som att han hade snott 20 rader från olika kända sånger och slängt ihop till en låt. Resultatet blev en väldigt svajig låt med väldigt klyschiga rader.

Ni kan lyssna här: http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1849736&BroadcastDate=&IsBlock=

Vill man se David framföra låten live (under vatten dock, vilket kanske är en fördel...) så kan man göra detta den 1 augusti vid Paddan i Göteborg.
(Han kanske hoppas på att landa ett förbands-gig åt U2 J)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0