Mystiska Lillberg

Det finns en möbel på IKEA som har gäckat mig i flera månader nu.
Det är egentligen en tv-bänk men vi har tänkt ha den som skohylla i hallen.
Den finns redan i björk men den skulle komma i svart under vecka 40.

Men eftersom IKEA i Malmö flyttade under oktober så kom den inte in i tid.
Så i fredags åkte vi då till IKEA för att köpa den efterlängtade bänken, på det nya gröna IKEA-varuhuset.

Så kommer vi till IKEA men på efter en sökning på deras informationsdator får vi veta att vi ska kontakta personalen. En mycket trevlig snubbe i ful IKEA-piké slår upp bänken i sin dator - och kan konstatera att den sålt slut under dagen.
Han kan inte heller få fram någon info om den svarta bänken.
- Kolla hemsidan blir hans råd.

Så idag kollade jag hemsidan men där existerar ingen bänk.
Så jag ringer IKEA kundtjänst och möts av följande meddelande:
- Hej du har ringt IKEA. Din beräknade kö-tid är 48 minuter. Du har nummer 5 i kön.

Nu undrar jag två saker:
1. Finns bänken på riktigt eller är det någon som driver med mig?
2. VAD pratar folk med IKEAS kundtjänst om eftersom 5 samtal tar 48 MINUTER att besvara!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0