Robyn

Jag är lite sliten efter en minst sagt fartfylld helg.
Igår var jag på Robyn på Slagthuset. Jag är inget hard core fan av Robyn men syrran fick tag i biljetter och med tanke på hur stor fröken Carlsson håller på att bli är frågan om det någonsin kommer att bli några fler "småspelningar" av det här slaget fram över. Dessutom är hon en cool tjej med många schyssta låtar i bagaget.

Robyn själv var ok, bäst när hon sjöng "Show me Love" och hela publiken sjöng med.
Tyvärr överskuggades hela konserten av Slagthusets usla arrangemang. Det var säkert 5 år sen jag satte min fot på Slagthuset sist (nattklubben har tack och lov varit igenbommad ett tag) och efter gårdagen är det tveksamt om jag någonsin kommer att sätta min fot där igen.
2000 sålda biljetter och man öppnar dörrarna en timme innan konserten ska börja...
Kön sträckte sig runt halva kvarteret och när vi väl kom in efter en halvtimmes kötid i vinterkyla väntade ytterligare 20 minuter kö till garderoben. Lägg till det till långsam och oengagerad personal, skitiga toaletter, usel akustik och noll chans att över huvud taget se scenen.
Nej den här konsert-upplevelsen kommer inte hamna i min julgran...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0