Glamour går i graven

Jag har ett förflutet som grafisk formgivare och som sådan blir man lite arbetsskadad när det kommer till trycksaker -magasin inkluderat.
Jag satte länge ELLE högt på listan men tyvär tycker jag att de har tappat ganska mycket den senaste tiden. Jag fick av en tjej som arbetar i branschen höra att de arbetar för att nå en yngre målgrupp och det märks. En annan favorit är Damernas som är väldigt genomarbetad, så till den milda grad att den ibland blir lite pretantiös.
Femina läser jag hemma hos mamma och den är lite speciell just för att den har en lokal förankring (den görs i Helsingborg) utan att för den delen bli helt "bonnig".
Men min favorit de senaste åren har varit svenska Glamour.
Välgjord, rolig, bra modejobb, schyssta tips, bra reoportage i lagom format.
Glamour känns verkligen... Glamour och har många gånger inspirerat när vardagen kännts lite väl grådassig.
Jag blev därför något störd när jag läste att de lägger ner tidningen i Sverige.
Enligt min mening finns det bra många andra blaskor som platsar i soptunnan före Glamour hamnar där.
Trist!


Bild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0