GI vecka 1

Första veckan av min GI-kur är avklarad och resultatet är ok men inte fläckfritt. Å andra sidan kånkar jag inte runt på 20 kg övervikt utan 3 så lite slarv gör varken från eller till. Min stora bov stavas SOCKER. Jag äter socker i olika former varje dag och det har jag nästan helt lyckats hålla mig ifrån, något jag är mycket stolt över. Första dagarna led jag svår sockerabstinens med huvudvärk och frossa och hela kitten. Men det gick över efter 3 dagar och sedan dess har jag inte varit särskilt sugen alls faktiskt.

Resultat so far:
måndag – OK
tisdag – OK
onsdag – OK
torsdag – trillade jag dit på en liten påse popcorn när vi var på bio. Men det kändes ändå ok.
fredag – skumpa är inte särskilt GI. Men i övrigt höll jag mig på mattan
lördag – åt vi dessert till maten, från GI-kokboken. Jag ger mig själv godkänt!
söndag – sprack det. Först skulle vi äta lunch på Rosendahls Trädgårdar och där var det enda alternativet en smörgås. Förvisso på grovt bröd men ändå. Sen blev det en tur till makens kusin som visade sig fylla år. Efter en lång inre kamp med mig själv dealade jag till mig en bit prinsesstårta och det kan man knappast kalla OK.

Men över lag en bra vecka. Känner mig redan något tightare runt midjan och det är precis just det problemområdet vi vill åt :)

 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Om skumpa inte är GI så är metoden verkligen inget för mig, en av mina stora laster ;-)

2011-04-19 @ 20:13:06
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: Marie

Ha ha!

Men man får fuska, det är helt legitimt :)

2011-04-20 @ 09:14:10
URL: http://anotetomyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0