Ogästvänliga jäkla stad!

Jag trivs i Stockholm – det gör jag verkligen.  Jag har inte ångrat en sekund att vi flyttade hit, jag saknar inte Malmö nämnvärt (men mina vänner oerhört). Men vår start här har varit långt ifrån smidig och idag tänkte jag att Malmö kanske inte är så dumt ändå? (nä inte på riktigt, tänkte jag så alltså, men lite, bara ikväll).

För det första: Lägenheten vi bjöd på i söndags är nu uppe i 1,5 miljoner över utropspris. Förbannade lockpriser.

För det andra: Vår plan B lägenhet som skulle kunna funka såldes idag. Första visningen skulle varit på söndag. Sofi Fahrman är med andra ord inte helt ute med sitt ”If you snooze, you loose”- motto.

För det tredje: så fick jag inte jobbet jag sökte eftersom de ansåg att jag var överkvalificerad och där med inte skulle tycka att det var utmanande nog. Något säger mig att mina löneanspråk hade ett litet finger med i det spelet.

Lyckligtvis gräver jag inte ner mig över sådana här saker längre. Det är jag för gammal och vis för (eller något åt det hållet i alla fall). Jag inser att det är en övergående fas, att ett bra jobb kommer att dyka upp och då också ett boende som slår en som en knytnäve av excitement i magen. Till dess är det bara att bita ihop och kämpa på helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: lilla A

Kärlek till dig fina Marie.

Lägenhetsjakten är ju helt sinnessjuk i stockholm, men jag håller mina tummar och tår att helt plötsligt är där en med ert namn på.

Och vi kommer hitta fabulösa jobb både du, din syrra och jag. Det är jag övertygad om!!!

Puss till dig och fina familjen!

2011-04-15 @ 12:38:47
URL: http://lillaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0