Förskolan - part 1

Inskolning på förskolan idag. Det är med blandade känslor måste jag motvilligt medge. Innan har jag tyckt att det var lugnt, Kotten är vansinnigt nyfiken på livet och ganska energisk så jag har verkligen känt att han är redo för nya utmaningar i livet. Men väl på plats är jag mindre stursk. Alla de andra barnen är äldre, merparten pojkar och barngruppen ganska stor. Detta resulterar i en väldigt stimmig miljö. Det är full rulle från början till slut. Det målas (med hela kroppen) det leks med lera (och det äts lera), det snoras, stojas, brottas, skriks och sjungs för allt vad arslet håller. Mitt i detta kaos står tre otroligt coola fröknar som inte verkar beröras nämnvärt av kaoset, snoret eller bajsblöjorna. Kotten verkar inte särskilt berörd han heller. Mest nöjd och nyfiken. Vid närmare eftertanke är det nog mest hans mamma som är lite rädd…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0