Är det en klubbad säl där på soffan?

Jag har egentligen en hel del intressanta (well, i mina öron intressanta) saker att berätta om. Till exempel om en lägenhet vi funderar på att köpa (lite beroende på priset dock…) eller om när jag glömde Kottens sandaler hemma när vi gick till dagis och han fick ha sina stövlar som han inte kan gå i så han trillade och skrapade sig i hela ansiktet. Eller om ett jobb jag sökt. Eller om den fina helgen som gick.
Eller om att jag såg en tjej som nästan körde på en kille i dag – med flit.

Men varje kväll när dagen börjar lida mot sitt slut strandar jag i soffan likt en klubbad säl och orkar på sin höjd med att slösurfa och äta smågodis (GI-kur nä det vet jag inget om…?). Maken jobbar nästan jämt och hemma håller Kotten ett omänskligt tempo. De timmar han är på dagis varje dag ägnas åt jobbsök och att försöka upprätta en något så när anständig levnadsstandard här hemma. En kompis med en ettårig son skrev på Facebook: ”Jag städar inte längre för att det ska bli rent, jag städar för att undvika kaos”.  I hear my sister!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0