Stressa, stressa, stressa!

Det är den 21:a juli så egentligen borde dagarna vara fyllda av strandbesök, slappande i närmaste park, bokfrosseri och en massa samkväm med alla underbara vänner som man har turen att omge sig med.
Men det har varit dåligt med samtliga ovan nämda punkter, ända sedan min London-tur.
Det här så kallade högsommar-vädret har naurligtvis sin skuld i det hela men det är inte bara det.
Jag har varit ap-stressad de senaste veckorna. Dels för att min chef som officiellt inte har semester hela tiden tar ut "extra-dagar" och sjukar sig till höger och vänster. Dels för att jag vill få klart mina papper till LCC asap.

Det är inte lite papper som ska ordnas kan jag tala om.
CV, betyg, intyg från skolor, intyg fån tidigare arbetsgivare, personliga brev och så vidare.
Och allt ska ju självklart översättas vilket faktiskt tar sin lilla tid.
Jag tycker ju själv att jag är hyfsat bra på det engelska språket men när man sitter med fackliga termer är det ta mig tusan inte helt lätt.
Skolan antar ju allt efter som ansökningarna kommer in så därför är det ju bättre ju fortare man kan få iväg dem.
Samtidigt vill jag ju inte stressa så att kvalitén blir lidande.
Sen är det inte helt enkelt att få tag i folk (referenser och liknande) mitt i sommaren.
Så nu har jag bestämt mig för att ta med mig datorn upp till Grötö och sitta där och pilla med det en liten stund varje dag.
Då hinner jag dessutom översätta min hemsida samt uppdatera bloggen där jag har mina barnmöbler upplagda.

Nu när detta oerhört mogna beslut är taget har jag planerat in pickninck med vännerna i Ellas trädgård imorgon.
Och så har världens bästa Kappa Kappa Gamma Girls bestämt datum för årets Ven-tur.
DÄR har vi något att se fram emot!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0