Vem myntade uttrycket: "Ska vi ta en øl"?

Før seriøst: hur många gånger går man ut och dricker en øl.
En øl, det dricker man på sin højd i backen, i alperna, och det stannar endast vid en eftersom risken att man kommer ner med två brutna ben ær allt før stor annars.

Igår skulle jag træffa syrran och Norén Holtsius før att just det, ta en øl.
Så hær med facit i hand lyder min definition av en øl som føljer:

En øl = x antal glas røtt.
Kanske två tre ciggaretter motsvarar ett halvt paket.
Hemgång senast klockan elva blev till att jag stængde stællet.
Avslutade kvællen med att typ småhångla lite med en kompis (nej ingen tjej, jag har faktiskt killkompisar också, fast nu mer kan jag kanske inte kalla honom før bara en kompis længre...?) och komma hem med ett nytt nummer i mobilen.

Det lær drøja innan jag går ut och tar en øl igen!


Kommentarer
Postat av: lilla A

så ni hade trevligt i torsdags? :) Och vad var det för "kompis" du hånglade upp? Nyfiken blev jag. Nån man känner? Jag hörde ju att ni stött på någon med tillhörande bror. ;)

2008-09-08 @ 13:31:28
URL: http://dantanyang.bloggagratis.se/
Postat av: Anonym

Hånglade upp?

Vem har sagt något om att hångla upp?

;)

Næ det var inte så seriøst - och ja du ær inne på rætt spår...

Tokigt!

2008-09-08 @ 16:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0