Fel person på fel plats - hela tiden!

Jag är ju engagerad i ett volontär-projekt som går ut på att coacha unga tjejer som dras med olika problem och som behöver någon som stöttar dem.
Idag hade vi handledning som i stora drag går ut på att man har gruppdiskussioner kring olika problemställningar.
En utav coacherna var milt sagt totalt dum i huvudet.
Jag vet att jag är en vuxen person nu och att jag inte borde säga sådana saker om andra människor.
Men det var bara att konstatera att hon faktiskt var väldigt körd.

Hon påpekade så fort hon fick tillfälle att hon faktiskt var journalist på en kvällstidining (det förklarade ju en HEL del) och hon sa sig "kunna massvis om problem" (ehh ok!?).
Nu hade tjejen som hon coachade avbrutit sammarbetet och vägrade dessutom svara när den ansvariga försökte nå henne.
Inte så konstigt, "journalisten" verkade ju inte över huvud taget förstå vad det hela går ut på.
Och allra konstigast av allt: hur hade hon hamnat i det här projektet från första början?
Man slutar minsann aldrig att förvånas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0