I did it!

Imorgon är min detox över. Och jag klarade det!
Det enda jag fuskat med är en och annan halstablett, halsen har krånglat och dessutom får man hiddeous andedräkt av av detoxa. Sen har jag knapprat på bananchips när sötsuget har blivit för stort och de är ju faktiskt sötade med socker.
Men mina stora laster har jag lyckats stå emot.
Inget kaffe (det var helt klart det svåraste att motstå), inget bröd (faktiskt inte så svårt som jag trodde), inget godis (stundtals svårt men jag har varit stenhård) och ingen alkohol eller cigaretter (också en bedrift med tanke att jag var på bar-runda förra helgen.
Men tomorow kan jag börja använda min älskade kaffemaskin igen.
Gud vad jag har saknat mina caffe latte på morgonen.

Planerar ändå att hålla kvar vid vissa saker.
- Hålla mig till 1-2 kaffe om dagen (ingen okynneslatte på kvällarna).
- Inga mackor på kvällen (well inte varje kväll iallafall)
- Ta med mellanmåll till kontoret så att godissuget hålls i shack
- Mindre alkohol, inte färre tillfällen nödvändigtvis men mindre intag dock.
 - Mer grönsaker på lunchen, och dumpa det vita brödet.

Tror att det kan bli bra. Känner mig "renare" i kroppen och känner faktiskt inte riktigt samma sug efter vitt bröd och socker längre. Så man kan väl säga att det har fungerat som en avvänjning och det vore ju bra om jag slapp allt för många återfall :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0