Vitt = opersonligt!?

I denna tid av finaskriser kom jag fram till beslutet att bo kvar i min lägenhet ett tag till och istället fixa till den lite grann.
För jag gillar verkligen min lilla lya, vi är ett team, lyan & jag. Men den är i behov av litte sweet love and tenderness.
Så jag går ooch fnurar på färger, kakel, dishoar och köper pinnstolar och lådhurtsar som om det ej fanns någon morgondag.

För att få lite inspiration surfade jag runt på några inredningsbloggar och slogs då av att de ser exakt likadana ut allihopa.
Det går inte att skilja den ena från den andra.
Kan hända att jag råkade hamna i en viss grupp (typ som punkare, moodsare, synthare...) men still.
Allihopa kammar de loppisar och allihopa målar det ALLA, och nu menar jag ALLA sina loppisfynd vita. Sen kompletterar de med handdukar från Lexington, diskmedel & sköljmedel från Russinet och inredningspynt från House Doctor.

Det verkar vara en enda stor tävling om vem som kan slänga upp flest stylade "hemma-hos" bilder och inte på en enda ser det ut som att det bor någon i de där superfixade hemmen.
Men det gör det, för alla benämner sina barn som "Den Lille Prinsen, Den Lilla Kejsaren", Den Lilla Prinsessan" osv...

Ok: "Mitt hem är min borg" och yada yada men ett hem som ser ut som ser ut som om hämtat från en utställningskatalog ser i mina ögon inte särskilt personligt ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0