Det var den semstern det!

13 dagars semester - det sa bara swoooosch och så var den över.
Tror att den med all största säkerhet kvalar in bland de 10 sämsta semstrarna i mitt liv
(Charter-resorna med X-et håller hårt på de verkliga botten-placeringarna.)

8 anledningar till att denna semster inte går till historien som en av de bätte i mitt liv:
1. Vi flyttade - utan någon flytthjälp - och det var 30 grader vamt.
2. Vi rensade ett förråd fyllt av hubbyn´s föräldrars gamla bohag.
3. Vi fick parkeringsböter - efter att någon vänlig själ ringt efter P-Lisorna (vissa människor borde bara skaffa sig ett liv).
4. Elen i vår nya "våning" glappar vilket gör att kylsåpet slås av och badrummet ligger i totalt mörker ett par gånger om dagen.
5. Jag blev så jäkla ap-förkylld att jag spenderade en precious högsommar-dag i sängen med skräp-tv...
6... sen smittade jag min hubby som spenderade andra delen av semstern i samma ap-förkylda tillstånd.
7. Jag blev av med en hel kartong av mina fina sommarkläder.
8. Jag betalade överpris för att se Britta Spears, som gav en av de mest opersonliga konserter jag beskådat i hela mitt liv!

Och 8 anledningar som gjorde det till en inte helt tråkig semester ändå.
1. Jag hann med både strandhäng och restauranghäng med mina fina tjejkompisar som jag nästan aldrig hinner träffa nu för tiden.
2. Min fina bror och hans fru ryckte in och räddade mig och hubbyn från total utmattning under flytten.
3. Vi fick ta plocka vad vi ville i hubbyn föräldrars förråd och kom hem med en fåtölj, 2 fin-fina stolar, 4 fullt brukabara sängar (hur trist är det inte att spendera en halv förmögenhet på sängar?) samt en taklampa och två Bumling golvlampor.
4. Hubbyn´s föräldrar kom hem från Schwitz och skämde bort oss med god mat och masssvis med vin!
5. Vi fick en kanonfin Mårbacka till balkongen av söta Ella och Hira.
6. Jag hittade mina sommarkläder igen (visserligen efter att värmeböljan var över men still!)
7. Vi köpte ett gigantiskt matbord (som vi först trodde var slut men efter hjälp från världens bästa IKEA-expedit fick tag i till slut) som ändå ser "lagom" ut i vårt kök.
8. Betalade normalpris för att se Depeche Mode som fick hela jäkla Parken att gunga. Vilken konsert!

Ja så det blev nog + - 0 i slutändan ändå!
Se där - ibland kan det ha sina fördelar att reflekera lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0