Höna av en fjäder!?



Det här trillade in i min mailbox tidigare idag.
Och igår läste jag i tidnigen att lokaltrafiken i Malmö har färdiga beredskapsplaner i fall att deras personal skulle insjukna. Så att de om krisläge skulle uppstå ändå har möjlighet att köra de mesta akuta linjerna.

Ok, jag kanske kommmer att få äta upp det här en dag men kännns det inte som en i media liiiiiiiiiite upplåst sak.
Det tycker faktiskt jag.

Och så lever ja lite on the edge, utmanar ödet och sätter mig på ett plan i tio timmar och riktigt gottar in mig i basilluskerna.
Jag som är i den absolut mest utsaata riskgruppen.
Enligt kvällspressen borde jag låsa in mig fram till jul.
Jag väljer istället att resonera som min barnmorska:
-   Man kan ju inte sluta leva…

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0