Ok jag erkänner - en smula anal är jag allt...

Det känns som att jag har flyttat i två månader nu.
Och det har jag ju faktiskt. I söndags tömde jag, hubbyn och väl valda delar av min familj vinden till min gamla lägenhet.

När vi kom fram till vår nya lägenhet med ett helt släp fullpackat med gamla spel, fotoalbum, fonduegrytor och annat vindmaterial så började vi bära in via huvudentré. Men efter ett tag så kläckte hubbyn den geniala idén att gå vi källaren istället då detta var mycket smidigare.

Så vi tryckte in allt mitt skräp i lägenheten och sedan, för att slippa se på eländet, åkte vi hem till brodern och åt kalops.

Igår när jag kom hem från jobbet och stod och väntade på hissen i källaren la jag märke till en lapp på anslagstavlan. Den bad på ett vänligt men bestämt sätt de personer som lämnat en massa ”skräp” utanför port A att ta bort detta så fort som möjligt. Lappen var undertecknad styrelsen.

Pinsamt tänkte jag!

Och sen kom en obehaglig känsla krypande. Det kunde inte vara så att vi missat att bära upp det sista lasset som vi lämnat utanför porten!?

Tyvärr var min gissning alldeles riktig. Utanför porten stod en påse med spel, en gammal fonduegryta, en (får man förmoda efter tre dagar i ösregn, trasig) laminator samt en styck av exet hopsnickrad cd-hylla. För att nämna en del…

Jag höll på att dö. Där har våra grejor stått till allmän beskådan i nästan en vecka! Jag ringde hubbyn för att höra om han var i närheten så att vi kunde hjälpas åt med den fördömda cd-hyllan.

När han kommer hem och ser grejorna så utbrister han: 
-Ha ha! Jag stod och klämde på de här grejorna igår kväll när jag kom hem (från krogen, för att vara exakt) men det slog mig aldrig att det var våra.

Amen jisses! Det här flyttandet och denna något överraskande graviditeten sätter sina spår i mitt annars så organiserade huvud.
Och tydligen hade ölen i onsdags kväll satt sina tydliga spår i hubbyn huvud.

Men vi kan ju i alla fall konstatera att vi bor i ett ärligt hood. Alla grejorna var kvar.

Men kunde inte någon kommit förbi och plockat på sig fonduegrytan i alla fall…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0