Kottens crib

Nu har jag snart gått hemma i 3 veckor. Under de tre veckorna har jag med liv och lust gett mig på Kottens rum.
Yet again finns det 3000 självutnämnda baby-experter som menar att man ska vänta med att förbereda för barnet till det faktiskt är på plats.
Det skiner jag i.
Gissar att jag kommer ha andra saker att tänka på än flaggspel och hemsydda sängkläder once vår lille gosse behagat komma ut.
Så jag har gått bananas med symaskinen och nu är jag nästan klar bortsett från en vitrinskåpsdörr som gick sönder och som IKEA sedan drog tillbaka. Det blir kanske en ny bänkföljetong av det hela!?


Min och makens gamla Snobben (Snobbar?) i mammas gamla docksäng.


Inget barnrum är komplett utan lite Elsa Beskow.


Gamla soffkuddar fick nya överdrag. Maken svär över dem för han tycker att de är i vägen var han än går. Men varenda unge som får syn på dem kastar sig på dem och tycker att de är supermysiga.
So the "kudds" are staying!


Påslakan av gamla linnelakan och tyg från Stoff och Stil till spjälsängen. Ett orkade jag med sen tröttnade jag... :)


Svärmors docka och svärfars bil. Gulligt!


Makens gamla lampa.


Broderna hjälpte mig med tavlorna. Så fint att de använder skrivstil i brödtexten i den franska versionen av Babar tycker jag.


Flaggspel. Underbara Clara har en bra beskrivning på hur man fixar till ett enkelt på sin blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0