Mamma är lik sin mamma

Det finns ingen veligare person än min mamma när det kommer till shopping.
Särkilt inte när det kommer till kategorin "unna-sig-saker".
Sist var det ett rustikt ljus från IKEA som skulle vändas och vridas på och diskuteras pris och hålbarhet innan beslut kunde fattas.
Ljuset kostade omkring 130,-, uppenbarligen hade hon varit sugen på precis ett sådant ljus länge och ÄNDÅ var hon tveksam till om hon skulle slå till.
Många gånger låter min mamma bli att "unna sig" och sen går hon och retar sig, ibland upp till flera år, på att hon inte slog till i slutändan...

Och självklart börjar jag bli likadan.
Går och fnurar på saker jag gärna vill ha men kommer fram till att det är "för dyrt" eller "för onödigt" osv.
En del gånger är det både dyrt och onödigt men ibland rör det sig om långvariga investeringar som man kan ha glädje av länge. Där är jag allt för ofta dumsnål och väljer ett billigare alternativ som varken håller samma klass eller kvalité och som därför är uttjänt mycket tidigare.

Den senaste i raden av "nej det är för dyrt" är Mulberrys Bayswater.
Jag föll för den första gången när Ebba von Sydow hypade upp den för en herrans massa år sedan.
Sedan dess kan jag inte räkna gångerna jag klämt och känt på denna väska men ändå har jag aldrig slagit till.
Förra året fick jag pengar tillbaka på skatten och bestämde mig för att NU ska jag slå till.
Men när vi väl kom upp till Stockholm och jag stod inne på NK tyckte jag att 7000,- var för mycket pengar och så lät jag bli.
Inser vilken miss det var varje gång jag ser väskan och tänker:
- Gud vad snygg den är...

Well well - jag får väl skaffa mig en Mulberry Spargris och sätta som mål att slå till vid nästa Stockholmsbesök då...



Bild


Kommentarer
Postat av: anna p

marie, klart du ska unna dig den (någon gång iallafall)! se det som en present till dig själv att du blir mamma för första gången snart (eller kanske någon i din omedelbara närhet skulle kunna köpa den som en "mamma-present"...;) men på tal om att bli mamma så väntar vi med spänning, babystrologyn börjar ju ticka uppåt igen...?! lycka till med allt, stor kram!

2010-04-07 @ 12:57:21
Postat av: Marie

Ha ha - jag vi får väl se om maken håller sig uppdaterad med bloggen...!?



Ja nu har den där sabla bebben tickat åt fel hål lite för många dagar tycker jag. Jag är ju liksom "startklar" nu!

Och med tanke på alla skräckhistorier om förlossningar man matas med är man ju inte skiiiitsugen på vad som komma skall.

Men har han inte kommit på fredag är det jag som drar en halv flaska skumpa och sätter på mig fest-trosorna - ha ha!

2010-04-07 @ 15:16:18
URL: http://anotetomyself.blogg.se/
Postat av: Josefina

Så fort du har genomgått förlossningen så kommer du känna själv att du är SÅÅ värd en Mulberry. Fnular själv på vad jag ska unna mig själv nu en månad post-baby-arrival, kanske blir det någon riktigt snygg vårjacka. Något förslag? STORT lycka till nu när det sannerligen är dags vilken sekund som helst!

Kram Josefina

2010-04-07 @ 17:20:49
Postat av: Marie

Tänk att det redan gått en månad, det är ju helt galet!

Ja jisses det ska bli spännande att genomlida detta maratonlopp, jag tror anspänningen är värre än när de väl sätter igång. Om så EJ är fallet får du vänta med att berätta tills jag är klar :)



Vårjacka...

Jag gillar min militärjacka från H&M, den har stått sig i flera år nu. En klassisk jeansjacka bör man ju ha. Eller en schysst skepparkavaj kanske?

Och Monki fina parkas om man gillar det. Det är ju lite beroende på vad man föredrar!

Jag hade dock hoppat skinnjackan, den börjar man bli liiite trött på.



Kram!

2010-04-07 @ 20:53:27
URL: http://anotetomyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0