Ett plus ett bli två...

Jag gick estetiskt program på gymnasiet, därför har jag inte läst Matte C.
Har länge tänkt att jag skulle plugga upp denna kurs men det har aldrig riktigt blivit av.
Men så kom jag på att lite intellektuell stimulans under mamma-ledigheten kan ju aldrig vara fel.
Så jag slängde in en sen ansökan till Komux i förra veckan och fick en restplats på kursen som startade i tisdags.
Det är 13 år sen jag läste Matte B. Man kan lugnt säga att jag är liiiiiiiiite ringrostig.
Tur att man har världens snällaste make som tragglar komponenter, bråktal och roten ur med sin något förvirrade fru.

För att skruva upp stämningen ytterligare här hemma har Kotten tagit ett ganska stort kliv.
Ett kliv som gör att han sover oroligare, kräver bättre underhållning här hemma, äter oftare och mindre.
Jag förstår hans frustrerade läge. Jag tycker att det känns övermäktigt att banka in en C-kurs i matte.
Tänk att behöva banka in ALLT du upplever, varje dag.

Vi får se hur det går för oss här i höst. Jag är mammaledig och tiden med Kotten går först.
Men om det går att klara matten med makens hjälp (och avsaknaden av tv),  vore det rätt så great.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0