A-HA



Idag sätter jag mig på ett plan till Oslo för att se mina första stora idolers avskedskonsert.
Jag var 7 år när jag såg A-ha för första gången. Det var i SVT´s lördagsunderhållning Nöjesmassakern och jag blev tokkär.
Morten Harket var det vackraste jag sett i hela mitt liv och mitt 7-åriga hjärta stod för första gången i brand.
Kärleken höll i sig ett par år men den var av det väldigt oskyldiga slaget.
Typ drömmar om att Morten skulle komma till vårt sommarställe och köra motorbåten.
Kärleken dog därför när jag läste en ex-flickväns kiss-and-tell story om min älskade Mortens sexliv som inkluderade så väl biblar som chokladmousse.
Chocken var total, gud var inte riktigt min kopp te på den tiden heller (jo det är sant jag var nästan mer upprörd över det faktum att han läste bibeln efter sex än det faktum att han använde chokladmousse under sex ...)
Men deras musik har jag aldrig övergett, de flesta av deras tidiga låtar har jag nästan spelat sönder vid det här laget.
Så första kärlek + älskade låtar + avskedskonsert = borgar för en känslosam kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0