Leila gilla designprylar...



Leila har gjort 5 julprogram i sann Nigella-anda på Tv4.
Jag gillar Leila, hon är kreativ, pysslig, söt att se på och gör onekligen väldigt söta saker.
Att Leila gillar flashiga köksmaskiner är knappast en nyhet. Kitchen Aiden är för henne vad Tomas Tengby var för Mat-Tina.
Det här med produktplacering är inte heller det en nyhet, jag kom ihåg hur chockad jag var när pappa berättade att företaget han arbetade på betalade 5000.- för att just deras produkter skulle användas i "Äntligen Hemma". Jag tyckte att 5000,- var en hel förmögenhet (jag var kanske 12) men gissa vad det gav i försäljning.
Att produkterna finns där har jag inget problem med, något märke ska de använda.
Men i Leilas julrogram har hon vid ett flertal påtalat att "det inte skadar med snygga design-prylar i köket" samtidigt som hon lagt en diskret hand på sin Kitchen-Aid eller Dualit-visp. Det känns så otroligt fånigt. Det hade varit mycket bättre om de bara hade slängt in en:
-"Programmet sponsras av Kitchen Aid och Dualit." i slutet.
Den där smygreklamen stinker verkligen Sell Out...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0