Oil is the answer!

När jag beställde min ansiktmask från Dermalogica fick jag med en tester på en Precleanser.
Den var HIMMELSK!
Det är en sån produkt som de alltid använder det första de gör när man får en ansiktsbehandling och som jag alltid har trott var vanlig hederlig massage-olja. Men det är alltså en produkt som man använder innan sin rengöring för att ta bort all make-up och smuts (men den ska användas i hela ansiktet - inte bara på ögonen).
Det kan ju tyckas vara lite överkurs att använda två stycken rengöringar men faktum är att jag många gånger hittar hälften av min make på handuken efter att jag har tvättat mig. Efter en extra tvätt med Precleansern innan min ordinarie tvätt blev ansiktet inte bara helt rent men dessutom lent som Kottens rumpa.
Oljan gör under med min hy, all vinter-stramhet är som bortblåst (tvättad).
Min Dermalogica-kvot är dock fylld för den här månaden så jag fick snällt avstå från ytterligare en beställning.
Men så var jag inne på Apoteket och hittade denna fantastiska produkt.
Den är minst lika bra som Dermalogicas men den fattas den fantastiska doft som Precleansern har.
Det spelade dock mindre roll. Jag slog till på en flaska för ynka 89.- och väl hemma drog jag i ett par droppar eterisk Citron-olja och nu njuter jag av min nyvunna, citrondoftande baby-rumpa varje kväll!


Har du torr hud kan jag verkligen rekomendera ett köp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0