Listat: varumärken

Hittade en kul lista på Stureplan.se
Den snor vi!

KLÄDER
Skor: Just nu? Minamarkets Jodpuhrs. Längsta följeslagare: Converse
Sneakers: Mina very bling bling Adidas
Jeans: Levis
T-shirt: Acne
Underkläder: Calvin Klein, Calvin Klein, Calin Klein. Ingen gör underkläder som Calvin Klein.

ACCESSOARER

Väska: Jag har äntligen fått ändlycktan loss och budat hem en Noe. Nu återstår bara att se om den motsvarar beskrivningen på ett riktigt sätt. Annars står den här högt på listan.
Plånbok: Svensk Tenn med mönster Manhattan
Solglasögon: Ray Ban
Klocka: Triwa och en guldig Casio
Smycken: Min vigselring så klart. Jag älskar den – både för vad den står för men även för att den är så fin!
Mina diamantörhängen som kom som en total överraskning i morgongåva från maken. Ett stelt armband i silver som min mamma fick av sin första kille: ”Peter Julen -68” står det graverat på insidan. (Det blev ganska komiskt när mamma, som den tuffa, självständiga kvinna hon är, hävdade att hon köpt det till sig själv för sin första lön – ha ha!) Stelt guldarmband från farmor.

TEKNIK

Tv: 7 månader som TV-lös. Det var jag själv den sista att tro!
Mobiltelefon: Sony Ericsson
Mp3: Silvrig I-pod som används allt för sällan.
Dator: Mac och PC

BADRUM

Tandkräm: Någon Schweizisk sort som maken inte kan leva utan. Jag bara borstar jag… (enligt min tandläkare alldeles för våldsamt…)
Schampo/balsam: Tigi Moisture Maniac och John Frieda så klart
Tvål: Jag älskar Lush tvålar
Parfym: Just Nu? Juicy Couture. Alltid? Issy Miyaki (tror jag har haft den i 17 år)
Medicin: Järntabletter för tillfället. Annars brukar jag har Resorb hemma
Vitamin: Fiskolja och Järntabletter
Huvudvärkstablett: Men seriöst, vem bryr sig!?

MAT OCH DRYCK

Mineralvatten: LOKA naturell
Vin: McPherson
Drink: Southern Slut på Debaser (Lime, Ginger Ale och whisky – jisse amalia vad god den är)
Bröd: Nybakat
Glass: Polkagris – Vanilj (fast ärligt, alla smaker går ner, utom kanske Rom Russin…)
Godis: Marianne och Foxkolor (vi har tre generationer Fox-missbrukare i vår familj, pappa, moi och Charlie kränger dem för glatta livet!)

HEMMA

Säng: DUX
Lakan: IKEA
Espressomaskin: Nespresso Essenza
Kylskåp: För litet

ÖVRIGT

Frisörsalong: Världens bästa Hanna G
Bank: Världens sämsta Swedbank
Dagstidning: Sydsvenskan
Magasin: Costume och Filter

 


Kommentarer
Postat av: Linusmoa

I misspelled my email address on my last mail to you. Anyways, keep the site up!

2011-03-24 @ 10:30:10
URL: http://linusmoa.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0