Ångestmoment sz LARGE - check!

Igår tog jag tag i Ångestmomentet Nummer 1 just nu: Kontoret.
Papper från ett år tillbaka sorterades upp, varenda pärm gicks igenom och sammanlagt kastade jag nog en ICA-påse med papper.
Vi satt sida vid sida, maken och jag - som de två värsta supernördar den här planeten kan uppbåda.

Men jag insåg då vilken otrolig fördel det är att vara gift med en ekonom.
Han vet ju precis vilka papper som ska sparas och vilka som ska slängas, vilka fonder som är bra och vilka sparanden som är total skit!
Det är som att ha sin helt egna Charlie tryggt hållandes ens hand när man röjer i röran.
Det tog visserligen en hel söndagkväll i anspråk, men tillfredsställelsen när jag var klar kan nog jämföras med en bättre sexuell upplevelse! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0