Reflektioner över 2010

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Födde barn. En mycket ny och inte så angenäm upplevelse (själva barnafödandet alltså). Men för Kotten som blev resultatet skulle jag göra det hundra gånger om.

Har du några nyårslöften?

Att planera mina klädköp något bättre. Genomgick någon slags klädkris 2010, efter förlossningen och köpte på mig en del konstiga, mindre genomtänkta plagg.
Sen har jag och maken bestämt oss för att anta en ”Dagens Rätt” utmaning i år. Det går ut på att inte köra samma safe cards till middag varje dag utan tänka lite utanför boxen och variera sig mer.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Blev någon jag kände inte förälder 2010. Det känns som att varenda 78:a jag känner ploppade ut en unge i år (somliga slog till på två för priset av en till och med).

Vilka länder besökte du?

Tyskland, Schweiz, Frankrike, Maldiverna, Quatar och Norge.

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?

21:a april. Allt andra datum känns lite futtiga i jämförelse. Eller ok 4:e december också.

Vad var din största framgång 2010?

Att jag blev mamma.

Största misstaget?

Att göra en olaglig vänstersväng med en piképolis i ryggen kanske inte var så genomtänkt…

Bästa köpet?

Alla mina handväskor.

Vad spenderade du mest pengar på?

Resor.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Jag har aldrig haft så mycket att vara glad för förr.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?

Take on Me. Bad Romance. Mr Bojangles. Indestructible. Wicked Game.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag var nog gladast i världen och definitivt gladare än för ett par år sedan.

Vad önskar du att du gjort mer?

Oroat mig mindre för föräldraskap och mammaledighet. Det har ju gått galant.

Favoritprogram på TV

Vi skaffade ingen tv i år heller men jag såg ALLA avsnitt av ”Halv åtta hos mig” på webben. Älskar Helge Skoog.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?

Jag hade afternoon tea för mina vänner och middag hemma för familjen.

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?

Totalt schizofren och identitetskrisande. 17 kilo upp och 12 ner kan göra det med vilken sund person som helst.

Den bästa nya personen du träffade?

Min son.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0