Seg, segare, segast…

...det är jag det!
Helgen innebar aktiviteter från morgon till kväll.
Förutom i fredags då jag däckade i soffan klockan 22.00 efter en halv portion Carbonara.
I lördags fick vi efter mycket om och men fixat den efterlängtade bänken. Sen bjöds det på lunch hos brodern med fru (och kottar). Mamsen och papsen var även dem med och efter lunchen bestämde vi oss för att åka till Miljögården. Om maken ser missnöjd ut inne på IKEA så ser han löjligt nöjd ut när han kliver in på Miljögården (he´s such a snob and a half...). Dagens mission var en sektion till, till vår Stringhylla och med bilen full åkte vi sedan hem och brassade lite käk till Emmie och hennes nyblivna sambo.
Igår tvättades det, monterades hyllor, hängdes upp tavlor (maken) och jag ägnade mig åt den något lugnare aktiviteten att lägga upp auktioner på Tradera. Tog en paus i fliten under eftermiddagen och drog till Bokskogen med Emmie och sambon för en liten promenad och stelfrusen fika.

Deckade (för andra gången denna helg) i soffan igår kväll klockan åtta, med Landet Brunsås (gillade Schyffert och Haag är ju alltid lustig men Lotta Lundgren kändes överflödig och så tittade hon bredvid kameran hlea tiden, vilket var ganska irriterande) på datorn. Idag har förkylningen tagit nya krafttag och jag känner mig fullkomligt slut i både huvud och kropp så jag borde antagligen spendera mer tid i soffan och mindre på IKEA… Men hormonerna fullkomligt skriker: BOA IN DIG och det är svårt att stå emot.
Får väl sträcka ut på soff-locket ikväll istället. Det har ju varit ett evinnerligt tjatande om 500 Days of Summer så jag får väl ge den en chans!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0