Stockholm

Vi har haft en riktig mys-helg, maken och jag.
Det är ganska lyxigt att ta ledigt bara så där och bara vara, utan att bara vara hemma.
.
Vi har fikat.
Jag gick i butiker i mitt halsband från H&M och alldeles för varma skor.
Vi promenerade över Katarina Kyrkogård.
Där det lyste så fint.
Vi gick till Gondolen.
Och drack smarriga drinkar. Man blir lycklig av en alkholfri drinkmeny som omväxling till Ramlösa när man är på tjocken.
Innan vi styrde kosan mot Skåneland drack vi After Noon Tea på Chaikana.
SÅÅÅÅÅ Mysigt!
För att verkligen maxa helgen så lyssnade vi på "Mina Drömmars Stad" av Per Anders Fogelström, som maken läste redan som 12-åring (hans fru är inte fullt så kultiverad...) på ljudbok i bilen.
Fantastisk skildring av Stockholm från förr.
Jämför man med kvinnornas vardag på den tiden så framstår mina små krämpor som Kattskit...
Var lite dålig med kameran den här helgen, hade fullt upp med att mest vara. Och sen var det i ärlighetens namn ganska grått...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0