Ibland får man äta upp sin gamla hatt...

Igår hade Ella styrt upp värsta mamma-lunchen på Slottsträdgårdens Café.
Åtta mammor, lika många bebisar samt en mamma to be.
Det är ju lite ironiskt att jag och Ella är så engagerade lattemammor nu för tiden.
För går man ca ett år tillbaka i tiden så fanns det nog ingen som avskydde småbarnsföräldrar mer än vi.
Men saken är den att det går inte att förstå hur det är att ha barn förrän man själv har fått det.
(Yes, shoot me den meningen är sjukt dryg, jag inser det och jag orkar inte gå in på att försöka förklara hur det är men Maria beskriver det himla bra här.)

När man har fått barn så är det i alla fall ganska skönt att då och då träffa andra mammor och prata om saker som:
sömn (eller nä just det, det får vi ingen längre), blöjor (ja det är relevant när man byter ca 10 stycken om dagen), amning (jisses behöver jag ens gå in på vikten av detta samtalsämne), förlossning (ingen som inte har fått barn är väl särskilt sugen på att höra hur det gick till...) osv.
I mellan dessa träffar så hänger jag gärna med vem som har lust och pratar om allt annat än barn.
Men då och då så underlättar det om man får lätta lite på trycket (och då pratar vi inte lufttrycket i ändtarmen, det lättar sig i princip när fan det har lust nu för tiden... :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0