Back up!

Alla vet att man bör ha en ordentlig back up på sin dator.
Jag vet det och ändå har jag inte gjort en ordentlig back up på min dator på 4 år.
Dvs om något skulle hända med min dator så skulle de sista 4 årens bildbevis av mitt liv gå upp i rök.
För ett år sedan köpte min man en extern hårddisk som hans ex skulle lägga upp alla deras gamla foton på.
Förra helgen fick vi tillbaka hårddisken.
Perfekt tyckte jag och la över även mina bilder på den.
Dagen efter drar maken hårddisken i golvet och nu fungerar den inte längre.
Då insåg jag att Online-lagring är det enda rätta.
Så jag gjorde lite efterforskning och kom fram till att diino.se verkade vara en bra lösning.
Så för 495:- per år är jag nu back up så det räcker och blir över.

Nu kan maken dra även datorn i golvet - det gör inget.

Och eftersom jag vet att min älskade man läser denna blogg då och då vill jag passa på att säga:
Sorry att jag hänger ut dig på detta viset men ibland är du bara FÖR klantig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0