BVC - viktkontroll

De senaste 2 veckorna har inte precis varit någon dans på rosor.
Kotten har varit extremt missnöjd och ägnat större delen av sin vakna tid med att uttrycka detta i form av vrålskrik.
Nattsömnen har även den blivit lidande av detta och för det mesta har jag sovit upphackat, 2-3 timmar åt gången.
Detta har gjort både mig och maken till ganska buttra figurer som gjort det bästa för att inte ta ut frustrationen på varandra. För egen del har jag föredragit när Kotten har sovit och både en och två gånger har jag funderat på varför vi gav oss in i det här över huvud taget.
Man känner sig ganska låg och en smula oduglig när inget funkar och ens barn verkar konstant trött på tillvaron.

Men idag på BVC fick vi det som förhoppningsvis kan vara förklaringen.
På 2 veckor har Kotten bara ökar 160 gram i vikt, det vill säga alldeles för lite.
Det verkar med andra ord som att mjölken inte räcker till (trots att det känns som att jag inte gör annat än att amma...).
Jag fick rådet att testa ersättning.
Självklart hade jag föredragit att amma 100% men om en flaska ersättning per dygn kan göra mitt barn till ett gladare barn så tänker jag inte ens fundera på saken.
Idag blir det helt enkelt ersättning till kvällmål och så är det med det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0