Åsa & Sigge

Igår träffade jag Åsa och hennes son Sigge för en fika på NK. Åsa och jag träffades kort genom jobbet förra våren. Jag var då i vecka 38 och liknade mer en badboll än en homosapien. Åsa var i 6:e månaden och så mest fin ut.

När vi kom upp till Stockholm och jag satt här i lägenheten och suktade efter någon typ av vuxet sällskap undantaget de få fraser om ens små telningar som man utbyter med andra föräldrar på Öppna Förskolan, då kom jag att tänka på Åsa. Efter lite detektivarbete lyckades jag spåra henne och skickade iväg ett lite nervöst mail.
Att ragga kompisar skiljer sig inte så där väldigt mycket från att ragga partner. Det är lika nervöst, lite pinsamt och ganska själutlämnande. Men jag blev inte nobbad (ha ha). Åsa svarade och vi gick på en mycket trevlig date som sagt. Kottarna var i perfekt fas, de tittade på varandra i 5 minuter sen fick de var sin flaska välling och somnade ungefär precis samtidigt och således fick jag och Åsa två härliga och väldigt välbehövliga ”vuxentimmar” då allt mellan himmel och jord hann avhandlas. Tänk vad energidepåerna tankas upp bara man får chansen av vara sig själv och inte bara vara mamma i ett par timmar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0