Den perfekta stöveln

Förra fredagen gjorde jag ett sånt där reafynd som man blir glad långt ner i magen av. Jag har länge letat efter ett par cognacsfärgade stövlar. Men det är inte helt lätt att hitta några som uppfyller alla kriterier. Färgen måste vara rätt, inte för mörk, inte för ljus. Klacken får inte vara för mesigt låg men inte heller smärtsamt hög. Skaftet måste passa och ska ha dragkedja. Dessutom måste tån ha rätt spets, inte för vass, inte för rund. Det enda ställe jag hittat något som varit i närheten (i en rimlig prisklass that is) är La Redoute men att köpa stövlar på nätet är inte riktigt min melodi.

Därför höll jag på att skita knäck när jag gick förbi Footlight och såg dessa stövlar i skylten. Ett par kvar, som var rätt storlek och som satt som en smäck.

Och till 60 % rabatt!

Det är lite som att vinna på lotto.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0