Sjukstugan!

Nu har mamma och pappa precis packat bilen full med så mycket av våra saker de fick plats med för att ta dessa med till huset i skogen. Med andra ord har situationen med hyresvärden fortfarande inte löst sig. Men varken jag eller maken har en ”rycka-på-axlarna” attityd till folk som anser sig ha rätt att blåsa oss. Därför kommer vi att vidta åtgärder och det är det enda som får mig lugn varje gång jag kommer ut i vardagsrummet och möts av en vägg med kartonger som borde varit borta för cirka en månad sedan…

Mamma och pappa lämnade ett ömkligt gäng bakom sig. Kotten är fortfarande snuvig, maken har fått en dos av Kottens dunderförkylning och tvingades stanna hemma från jobbet och själv sitter jag och kämpar med illamående och ber en stilla bön att det inte ska vara en andra släng av vinterkräken.

Under tiden letar jag/vi nytt boende.
Den här ligger förvisso inte inne i stan men den är onekligen det bästa av både lägenhet och hus.
Det bli nog en liten utflykt på söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0